mgr Łukasz OLESIAK
Asystent dydaktyczny
Katedra Dydaktyki Języka Angielskiego
pok: 313
ORCID: ORCID: 0000-0002-4664-4958
publikacje:
http://bgbase.uken.krakow.pl/Stanowisko:
- Asystent dydaktyczny
Pełnione funkcje w Instytucie i Uniwersytecie:
- Opiekun drugiego roku studiów jednolitych magisterskich
- Koordynator PNJA (II rok, studia jednolite magisterskie dzienne)
- Członek Rady Instytutu Filologii Angielskiej
- Opiekun stowarzyszenia absolwentxx spec. nauczycielskiej UP2U
Stopnie naukowe:
- 2004; Magister filologii angielskiej;
Uniwersytet Jagielloński, Instytut Filologii Angielskiej;
Tytuł pracy: „Opis i ewaluacja kursu ICT (technologia informacji i komunikacji) / CALL (nauczanie języka obcego wspomagane komputerowo) dla nauczycieli języka angielskiego.”;
Promotor: dr hab. Anna Niżegorodcew, Uniwersytet Jagielloński.
Dyscyplina naukowa:
- Glottodydaktyka
Katedra:
- Katedra Dydaktyki Języka Angielskiego.
Zainteresowania badawcze:
- Nowoczesne technologie w edukacji językowej
- Praca metodą projektu
- Lifelong Learning
Prowadzone zajęcia:
- Praktyczna nauka języka angielskiego
- Nowe technologie w nauczaniu języka angielskiego
- Przygotowanie do studiowania w epoce Web 3.0
- Kompetencje cyfrowe i medialne 1 (Wprowadzenie do S.I.) i 2 (Kompetencje cyfrowe)
- Praktyczne umiejętności technologii informacyjno-komunikacyjnych
- Praca metodą projektów online
- Planowanie i ewaluacja kursu językowego w świecie realnym i wirtualnym
Członkostwo w Towarzystwach Naukowych:
- N/A
Wybrane wykłady gościnne:
- 2019 – referat plenarny pt. Automata goto AIEd na temat przewidywanych kierunków rozwoju dydaktyki językowej podczas konferencji PLCALL – Call for background w UP im. KEN
w Krakowie - 2018 – referat pt. Maximizing Return on Investment in ESP/BE through Task & Content Based Instruction, podczas The 5th International ESP SIG & BESIG IATEFL Poland Conference
w Lublinie - 2018 – referat pt. Jak zapewnić jakość w nauczaniu akademickim podczas Dnia Jakości w UP im. KEN w Krakowie
- 2018 – referat pt. From Technology-Rich to Technology-Wise na konferencji dla nauczycieli języka angielskiego Engage Level Master – High Impact Engagement: the why, what and how w Warszawie
- 2017 – dwa referaty na temat językowej dydaktyki akademickiej (Teaching beyond the language skills) i nauczania języka angielskiego zawodowego (Tailored ESP/EPP courses for YOUR group of learners – at last!) na konferencji International Association of Teachers of English as a Foreign Language in Poland w Bielsku Białej
- 2017 – referat pt. Teaching beyond the language skills with English for Academic Purposes, podczas konferencji: Języki specjalistyczne – definicja, dydaktyka, dylematy na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach
- 2016 – referat pt. Affordance of synchronous multi-group videoconferencing based language education podczas konferencji: PLCALL 2016 – CALL for mobility
- 2015 – referat wraz z dr hab. Małgorzatą Pamułą-Behrens pt. Net-Generation in a Synchronous Multi-Group Videoconference-Based Language Education Model: A Case Study podczas konferencji Educating the Net–Generation w Beit Berl College w Izraelu
Najważniejsze publikacje:
- Pamuła-Behrens, M., Olesiak Ł., 2017. Małopolska clouds education : new pathways and practices in language learning in : Le proche et le lointain = The Near and the Far : enseigner, apprendre et partager des cultures étrangères = Teaching, Learning and Sharing of Foreign Cultures / sous la direction de Évelyne Argaud, Malek Al-Zaum et Elena Da Silva Akborisova; préface de Thomas Szende, Paris : Éditions des archives contemporaines.
- Olesiak, Ł. 2017. Zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe i nauczanie zorientowane na działanie w nauczaniu języka angielskiego zawodowego w środowisku Małopolskiej Chmury Edukacyjnej. W: Pamuła-Behrens, M.(red.) Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce. Projekt Systemowy Województwa Małopolskiego. Tom II – Małopolska Chmura Edukacyjna – nowe trendy i dobre praktyki nauczania. Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Kraków.